REO Veiling promoot aardbeien op Moederdag

Na 9 edities blijft onze aardbeienpromotie op Moederdag de consument bekoren. Deze keer was Stephanie Coorevits het bekende gezicht van onze campagne. De BV zette gedurende drie weken onze West-Vlaamse aardbeien en de klassieke telwedstrijd op verschillende manieren in de kijker. De promotieactie werd opnieuw ondersteund door onze Facebook-pagina Aardbeien REO.

Stephanie Coorevits
De promotieactie voor West-Vlaamse aardbeien op Moederdag is reeds jaren een succesvolle formule. Dit jaar werkten we samen met de Krant van West-Vlaanderen waarmee we een crossmedia campagne uitwerkten voor onze aardbeien. Kinderpsychologe en televisiepersoonlijkheid Stephanie Coorevits was het charmante en bekende gezicht van de promotiecampagne. Stephanie verwierf mediabekendheid via het kookprogramma ‘De beste hobbykok van Vlaanderen’ waarbij ze de finale haalde. Tegenwoordig schrijft de West-Vlaamse kookboeken over gezonde voeding. Kortom, Stephanie Coorevits was een ideale ambassadrice om onze promotiecampagne nog meer uitstraling te geven.

In drie edities van KW Weekend promootte Stephanie onze aardbeien via advertenties, haar vaste kookrubriek, een dubbelinterview met zus Annelien en een artistieke coverfoto op de voorpagina: Stephanie op een bedje van frêle aardbeien (zie hiernaast).
De promotieactie werd voor het 6de jaar op rij ondersteund door onze Facebook-pagina Aardbeien REO. Deze pagina wordt wekelijks geüpdatet met interessante weetjes en promotionele berichten over onze aardbeien. De pagina telt momenteel 7.560 volgers en dit aantal blijft maar groeien. De fanpagina krijgt bovendien een beoordeling van 4,7 op 5 sterren van zijn eigen volgers. Wat betekent dat de berichten op onze fanpagina erg gesmaakt worden. Naast onze eigen Facebook-pagina werd de campagne eveneens gepromoot op de Facebook-pagina van de Krant van West-Vlaanderen die maar liefst 60.000 volgers heeft.

Telwedstrijd
Ook onze vertrouwde telwedstrijd blijft de consument bekoren. Er kwamen bijna 1.500 antwoorden binnen uit alle hoeken van West-Vlaanderen en zelfs Oost-Vlaanderen. Deze brede spreiding kwam ook tot uiting in de lijst met winnaars: Rosette Pollet uit Lissewege, Johan Dewulf uit Oosteeklo, Oscar Deschilder uit Veurne, Els Bocher uit Assebroek en Arleen Van Daele uit Lievegem wonnen elk 4 kg Tomabel aardbeien, evenveel Fine Fleur en Flandria aardbeien. Hoofdwinnaar Rudy Lippens uit Sint-Laureins ging met 24 kg aardbeien naar huis. De zes laureaten en partners waren te gast op onze veiling voor de prijsuitreiking in combinatie met een bedrijfsbezoek waarbij ze met hun eigen ogen zagen welke inspanningen de REO Veiling en haar aardbeitelers dagelijks leveren om de consument een smakelijk en kwaliteitsvol product aan te bieden.

Foto van de prijsuitreiking. Hoofdwinnaar Rudy Lippens staat in het midden. 

foto 1

Blijf op de hoogte van onze activiteiten via REO Actueel digitaal
Inschrijven voor de nieuwsbrief (bij voorkeur via Google Chrome)
  Brochure

TOP